01 Mac 2019

WAUMAIL VS YAHOO πŸ’Œ


Aku yakin.. kalau korang tengok gambarajah kat atas ni...mesti yang kaki IT pada era penghujung 1990-an kompem kenal....

Ya! WAUMAIL... salah satu laman web yang menyediakan perkhidmatan MEL ELEKTRONIK.. sama seperti Yahoo Mail, Gmail, MSN dan sebagainya... apa yang menarik pada ketika itu .. ia buatan TEMPATAN! BUATAN MALAYSIA beb!

Bangganya aku Time tu... Tapi sayangnya tak bertahan lama... Ditamatkan perkhidmatannya sekitar awal 2001 rasanya.... yelah..mungkin tak mampu bersaing dengan website e-mail daripada luar negara seperti Yahoo Mail dan Gmail yang mempunyai rangkaian dan pelanggan dari seluruh dunia....

SO,CORNER SKET..
Namun aku harap, akan ada la lagi pencipta pencipta tempatan yang dapat mencipta atau mewujudkan sesuatu penciptaan yang mampu menembusi pasaran dunia...
MAYBE TARGET MARKET KENA GLOBAL  sket....

Dan satu lagi pada pandangan aku perkara yang PENTING Didalam pemasaran sesuatu produk adalah PROMOSI!
Selain produk mestilah ‘Niche’...
Dan ISTIQOMAH dalam PERJUANGAN!

SO, SESAPER YANG TENGAH ADA SEMANGAT , IDEA, MODAL DAN KEMAHIRAN TERTENTU UNTUK DITONJOLKAN ATAU DI BUAT.. GO ON! Buat sekarang!
JANGAN TUNGGU LAGI... ( macam aku...!) 😹

ZAMAN LA NI HANG TAK BULEH TENGOK DOK SAJA...
REBUT PELUANG... LAZADA DAN SHOPPE KAN ADA... cewah corner...

So, akhir kalam... “JUAL BURGER TEPI JALAN PUN LEH KAYA.. APATAH LAGI JUAL AIR BALANG DI PASAR MALAM! POKOK PANGKALNYA... RAJIN!

SEMOGA BERMANFAAT KEPADA SEMUA


Tiada ulasan: